40 dagar kvar till julafton!!!! =)

Det går fort, det närmar sig och jag blir helt salig.. Jag läääängtar så mycket till december nu så att man får sätta igång med stöket.. =)
Men innan dess ska man hinna med en tripp till Ullared och sen är det lite annat på gång också.
I helgen var vi hemma bara och pysslade mycket med huset, våra vänner/grannar var över på fredag kvällen och vi drack Blossas 2010 års glögg och den var jätte god, smakade verkligen saffran och det gillas.
Vi åt kex och ost och sen tog jag fram pepparkakor och hade mögelost på några och det var himmelskt gott..
På lördagen var vi på kyrkogården min sambo och jag och sen var vi iväg shoppade lite till huset, bla en snöskyffel och en skrapa till hällspisen..
Söndagen åkte vi en tur till min pappa, som bor i en annan stad 6 mil bort och fikade där, sen var det bara en lugn kväll hemma och vi drack julmust.. mmm så gott, drack faktiskt det idag också!!! hihi
Jag hoppas det blir snö i år till jul, vore så mysigt nu när man bor i huset..
Dom har juh varnat för att det ska bli den värsta vintern på många många år, det ända som kan skrämmas med det är väl snöskottningen och hur det blir med elen då.. annars tycker jag väldigt mycket om vintern och är väldigt mycket ute då.
Förra året agnade vi gädda ute på isen, hade med oss kaffe och äggmackor och det var så trevligt.. Var också ute vid en kompis stuga och där grillade vi korv och det är det som är så mysigt med vintern att man kan göra såna saker eller bara ta långa promenader och känna hur kalla kinderna blir och gå hem och dricka varm choklad med vipsgrädde.. mums
Nu ska jag bara ta hand om tvätten innan sängen kallar, måndagar är alltid jobbiga och man är sååå trött..
Ha en underbar vecka alla!!
kram Lotta


Fin guldflaska har dom i år också, Blossa glögg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0