Snö snö snö....

Idag är det den 9 November och det började med att dom igår på vädret varnade för att det skulle bli snöstorm idag och när jag vaknade och tittade ut så var det bara grått ute, vilken besvikelse tänkte jag..
När jag kom till jobbet så sa min kollega att det skulle börja snöa kl 9 och jag bara skratta och tänkte jaja det får vi väl se, men mycket riktigt det började snöstorma som fasiken och nu är kl 21.30 och det snöstormar fortfarande.. hihi
Det är så vackert och det lyser upp med all denna snö, men jag tycker det är lite tidigt! Det kommer juh ändå att försvinna och det känns så onödigt. Snön ska komma runt lucia och stanna till slutet av februari.. =)
I helgen som var så var jag i Stockholm och besökte min mamma och vi hade det jätte trevligt och mysigt, träffade även min syster och syskonbarnen på fredagen också.
På lördagen hämtade vi mina syskonbarn och åkte till kyrkogården och tände ljus på graven och sedan var vi och hämtade mat och åkte hem till mamma och åt och såg film och barnen sov över.
Härligt att vakna på söndagen av barnskratt och vi busade och hade det så trevligt och åt frukost ihop..
Sen åkte jag till min vännina och vi åt en jätte god middag med hummer, räkor, musslor och massor av annat gott och lite vin och vi såg film och det var så trevligt. Fick även fina kläder och smycken av min kompis och är så glad och tacksam!
På måndagen skulle jag på en jobb intervju och gick runt lite och fönstershoppade och många butiker har smått börjat med julskyltningen och det var såååå fint.
Efter intervjun så gick jag in i lite butiker och kollade på lite julpynt och många fiiiina tomtar och det kliade i händerna kan jag lova och faktiskt så köpte jag ingenting.. Det ända jag köpte var en hållare till disktrasan på designtorget. haha
Idag har min blogg kommit med på en julsida som heter FiraJul.nu och det är jätte roligt att den finns med där och så kan andra som älskar julen lika mycket som jag också läsa min lilla blogg.
Idag var vi ute och åt med svärmor och hennes man och det var väldigt trevligt och efter det var vi och hämtade mitt paket från jotex och jag hade juh beställt röda panelgardiner till matrummet, en kandelaber som jag ska på julafton på bordet och 2 st plädar med julmotiv på.
Väntar även på en stor röd duk och lite annat från ellos, så det blir ett fint dukat bord på julafton. =)
Oj jag märker hur mycket jag längtar till första advent så att jag äntligen får börja pynta!!!
Nähä dax och avrunda denna kväll och ska packa träingsväskan inför mogondagen. Ha en fortsatt god vecka alla där ute och var försiktiga på vägarna när ni är ute.
kram Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0